luni, 22 aprilie 2013

Dialogul PDM cu Vlad Filat este unul constructiv, dar decizia finala o va lua partidul dupa ce va fi finalizata formarea noii echipe guvernamentale

Interviu cu Vlad Plahotniuc despre relațiile cu Vlad Filat, învestirea unui nou Guvern, criza politică și sistemul electoral mixt.

R: Democrații și liberal-democrații par să se înțeleagă în Parlament în ultima perioadă. PLDM a votat propunerea lui M. Lupu la funcția de procuror general. Înseamnă asta că reveniți înapoi în prezidiul Parlamentului sau în funcția de prim-vicepremier responsabil de blocul economic, iar Vlad Filat și-a asigurat susținerea PD în Parlament pentru învestirea Guvernului Filat 3?

V. Plahotniuc: Regret sa va dezamagesc, dar nu inseamna nimic din cele pomenite de dvs. In primul rand eu cred ca PLDM l-a votat pe domnul Gurin, nu pentru ca a fost propus de dl Lupu.
Iar motivele pentru care au acordat acest vot de incredere noului Procuror General au fost prezentate public. Ceea ce pot eu sa va spun este ca nu a existat nici o negociere pe marginea votarii Procurorului General, de altfel nici nu era timpul necesar pentru asa ceva si nici nu era nevoie. In ceea ce priveste sustinerea lui Vlad Filat, eu as vrea sa deplasam accentul spre alta directie, spre sustinerea învestirii noului Guvern. Noi am spus de la bun inceput ca nu ne blocam intr-un nume sau altul si am cerut ca in negoieri sa ne concentram pe identificarea cu prioritate a elementelor care sa asigure o guvernare eficienta si stabila. Asa cum stiti, PDM a avut deja o discutie cu premierul desemnat, noi i-am comunicat viziunea noastra in ceea ce priveste noul Guvern, am constatat impreuna mai multe disfunctionalitati care au ingreunat activitatea Guvernului precedent si urmeaza sa vedem zilele acestea daca, impreuna cu ceilalti colegi din Parlament, vom gasi consensul necesar pentru învestirea Guvernului. 

R: În acordul AIE2 era menționat că funcția de procuror general revine PDM. Ce credeți despre noul procuror general? Putem considera că este o candidatură a PD? 

V. Plahotniuc: Corneliu Gurin nu este candidatura unui partid, el este candidatura care a intrunit numarul de voturi necesare si care a fost investit cu increderea Parlamentului. In ceea  ce priveste parerea mea despre noul procuror general, il cunosc prea putin ca sa am o parere bine structurata. Eu nu va ascund faptul ca regret ca Vitalie Parlog nu a fost acceptat de colegii din Parlament, eu il cunosc nu destul de bine, dar sufficient ca sa stiu ca are calitatile necesare pentru a conduce Procuratura Generala. Pe de alta parte, domnul Gurin pare sa aiba toate datele unui om reformator, unui om capabil sa modernizeze aceasta institutie. Ramane sa demonstreze aceste calitati si in practica. 

R: Dumitru Diacov a șovăit atunci când se discuta despre demiterea Guvernului Filat 2. Ulterior, după o ședință internă a PD, a fost convins să voteze și el. Aveți deseori divergențe de opinii? 

V. Plahotniuc: Unde a sovait Dumitru Diacov? El este un om direct, nu prea l-am vazut sa sovaie vreodata. Domnul Diacov si-a exprimat opinia deschis, asa cum face mereu. Am avut la partid un dialog bazat pe argumente, care s-a soldat cu rezultatul pe care il stiti. Dar nu a fost nevoie de munca de convingere din partea cuiva. Sigur, pentru cineva care nu are cultura dialogului, astfel de situatii pot sa para sovaielnice. Dar va asigur ca in Partidul Democrat nu sovaim, noi discutam, chiar daca avem uneori pareri contrare, dupa care, in baza argumentelor, luam decizii in mod solidar. 

R: Cum vedeți viitorul miniștrilor Valeriu Lazăr, Valentinei Buliga și al altor ministri PD? Ministrul Economiei spunea într-un interviu pentru UNIMEDIA că nu se regăsește în viitorul Guvern într-o anumită configurație? Ne așteaptă noutăți la acest capitol? 

V. Plahotniuc: Nu vreau sa o fac pe prezicatorul. Eu cred ca fiecare se va regasi in locul pe care il merita, dar si pe care si-l doreste. Toti sunt oameni dedicati partidului , au muncit enorm pentru PDM. Pe de alta parte, sigur ca decizia de a face sau nu parte dintr-o echipa guvernamentala apartine nu doar celui care numeste, ci si celui care este nominalizat.   

R: Dvs ați optat anterior pentru sistemul electoral integral uninominal, iar PLDM - pe cel mixt. In Parlament a fost aprobat sistemul electoral mixt. E un compromis între PLDM - PD?  

V. Plahotniuc: Asa cum va amintiti, anul trecut, dupa ce am introdus initiativa privind introducerea votului uninominal, am demarat consultarile cu partidele politice si societatea civila. Am colectat in cadrul acestor consultari mai multe idei bune, pe care le-am introdus in noul proiect, care a fost aprobat. Asadar este vorba de un compromis mai larg, nu de un compromis intre doua partide. Eu va marturisesc ca am insistat pentru votul uninominal integral, nu pentru cel mixt, dar au fost mai multe opinii care au spus ca Republica Moldova nu este pregatita sa aplice din prima acest sistem, ca ar fi o schimbare prea brusca. Chiar daca nu sunt de acord, am acceptat aceste opinii si am refacut initiativa in asa fel incat sa facem macar acest prim pas spre reformarea clasei politice. Sunt convins ca acesta este doar inceputul reformarii clasei politice. Eu nu abandonez ideea initiala, ca cetatenii sa aiba controlul total asupra deputatilor, dar sunt de acord ca poate o abordare etapizata ne va ajuta sa implementam mai usor acest sistem de vot. In ceea ce priveste votul colegilor de la PLDM, era unul previzibil, ei nu o data au anuntat ca sustin acest proiect si am avut chiar discutii constructive cu ei pe acaesta tema, inca anul trecut, in perioada consultarilor. M-a surprins faptul ca proiectul nu a fost votat si de PL, dar sunt sigur ca sunt multi in acest partid care sustin aceasta initiativa.   

R: Cum apreciați furtuna din sânul echipei PL? Aveți vreo implicare? Dacă nu, credeți că există factori din exteriorul PL care au influențat aceste „procese de reformare”? Cum vă protejați de astfel de fenomene în PD? 

V. Plahotniuc: Este deja un obicei sa se spuna ca eu am implicare in tot ce misca si ma chiar mir ca nu a iesit inca nimeni cu discursuri pompoase despre faptul ca as fi implicat si in ceea ce se intampla la PL. Nu doar ca nu am o implicare, dar nici macar nu am reusit inca sa inteleg exact care este scopul urmarit prin miscarile respective din interiorul partidului. Eu mi-as dori ca PL sa ramana unit, acolo sunt multi oameni valorosi, dar daca se disperseaza risca sa-si piarda din consistenta pe care o au ca echipa. Ori PL chiar era un exemplu bun in ceea ce priveste spiritul de echipa, cel putin asa se vedea din exterior. Mi-e greu sa va spun daca sunt factori externi care au influentat in vreun fel ceea ce se intampla in PL, chiar nu vreau sa ma lansez in speculatii pe aceasta tema. In ceea ce priveste modul in care ne protejam noi, in PDM, de astfel de situatii, pot sa va spun ca cea mai buna modalitate este dialogul, faptul ca avem o comunicare deschisa si ca avem o conducere colectiva. Sunt constient insa ca nici partidul nostru nu este ferit de aparitia unor astfel de evenimente neplacute, dar pana la urma si acestea sunt procese care fac parte din viata unui partid. Este important sa le tratam cu multa luciditate si sa nu cadem prada emotiilor.   

R: Comentatorii politici vorbesc mult despre cei doi Vlazi, cei 3 Vlazi care conduc R. Moldova, etc. Dacă e să vorbim de 2 dintre ei, cum considerați, cât va dura armistițiul dintre Vlad Filat și Vlad Plahotniuc? 

V. Plahotniuc: Ca sa apara un armistitiu, trebuie sa fi existat un razboi. Eu nu am participat la nici un razboi cu Vlad Filat si nu exista necesitatea aparitiei unui armistitiu intre noi doi. Faptul ca el a facut unele declaratii dure la adresa mea, nu inseamna nicidecum un razboi. Eu percep astfel de actiuni ca o descarcare emotionala din partea lui, doar ca ar trebui sa-i cer despagubiri pentru ca-mi foloseste numele ca sa-si descarce supararile acumulate. Glumesc, desigur. Eu cred ca Vlad Filat, atunci cand s-a lansat in acele acuzatii nefondate la adresa mea, a facut-o folosind niste informatii neverificate, asa-zise informatii de presa, care nu s-au confirmat niciodata. Nu exclud si sa fi fost victima unei dezinformari. Eu insa nu m-am suparat pe Filat, am fost parteneri de alianta si de cele mai multe ori am colaborat foarte bine. Pentru mine e mai important ce ma apropie de un om, decat ce ma separa. Si vreau sa va spun ca Vlad Filat are cateva calitati foarte bune pentru a conduce Guvernul, doar ca acestea au fost estompate in ultima perioada de unele neajunsuri aparute in actul de guvernare si in functionarea AIE, iar el a preferat sa se lupte cu ele singur, in loc sa comunice cu noi. De aici au si aparut mai multe momente tensionate.   

R: În ce relații sunteți în prezent cu Vlad Filat? 

V. Plahotniuc: Noi suntem mult prea diferiti ca sa avem ceva de impartit sau pentru ca sa concuram in vreo directie. Nu am avut dispute consistente niciodata. Chiar si dupa declaratiile lui dure la adresa mea,  l-am sunat, am incercat sa mentin comunicarea intr-un cadru normal, astfel incat sa nu fie afectata alianta din care faceam parte. Sigur ca pana la urma lucrurile au explodat, dar motivul reale pentru care s-a intamplat asta a fost o comunicare deficitara pe interiorul AIE. Cu Vlad Filat am o relatie normala, de conlucrare politica. Nu iesim la bere impreuna, dar putem sa ne vedem de cate ori este necesar si sa dialogam pe temele de interes comun. La fel am facut si dupa data de 13 februarie, am inisistat ca trebuie sa dialogam si sa rezolvam in acest mod neclaritatile pe care le avem. Cum era ca eu sa ma supar pe declaratiile lui si sa nu mai vreau sa discut cu el, sa anunt ca nu-l votez si in general sa incep sa ma razboiesc cu el? Care era sensul? As fi tensionat si mai tare lucrurile. Dimpotriva, impreuna cu colegii din PDM, am insistat pentru dialog, atat cu PLDM, cat si cu PL, am pus pe primul plan solutiile pentru iesirea din criza politica. 

R: Îl veti vota pe Vlad Filat prim ministru? 

V. Plahotniuc: Sper sa nu spuneti ca sovai, deoarece chiar daca eu personal nu am probleme sa-l votez pe Vlad Filat in aceasta functie, decizia finala o ia partidul. In acest moment pot doar sa va spun ca dialogul PDM cu Vlad Filat este unul constructiv, dar decizia finala o vom lua dupa ce va fi finalizata formarea noii echipe guvernamentale, dupa ce vom avea un program de guvernare si, nu in ultimul rand, dupa ce vom constata ca s-a creat o majoritate stabila in Parlament. Pentru PDM este principial ca in noul guvern sa introducem mecanismele necesare pentru a avea o comunicare mai buna pe interior si a evita in acest fel aparitia unor tensiuni care sa ne ingreuneze activitatea. La fel de principial este ca din noua echipa sa nu faca parte cei care au afectat imaginea Guvernului precedent, fiind suspectati de acte de coruptie.

Sursa: www.unimedia.md

5 comentarii:

Rev. Fr. Kevin Doran spunea...

Aveți nevoie de un împrumut de afaceri pentru a vă extinde afacerea? Aveți credit rău pe care doriți să-l rezolvați? Aplicați acum pentru un împrumut cu noi și obțineți aprobarea instantanee. Oferim un împrumut celor care se află în stres financiar, precum și pentru expansiunea afacerilor. Contactați-ne astăzi și obțineți aprobarea. Oferim tot felul de împrumuturi, cum ar fi împrumuturi personale, împrumuturi de afaceri, împrumut de credit rău, împrumut de acasă și împrumut auto. Contactați-ne oficial la adresa de e-mail de mai jos (consumerloanfirm@gmail.com)

lilian nikky spunea...

Numele meu este lilian N. Aceasta este o zi plină de bucurie a vieții mele din cauza ajutorului pe care mi-a oferit-o Dr.saguru ajutându-mă să-mi recuperez fostul soț cu vraja lui magică și de dragoste. am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de teribil pentru că soțul meu mă înșela într-adevăr și căuta un divorț, dar când am întâlnit e-mailul Dr.saguru pe internet despre modul în care a ajutat atât de mulți oameni să-și primească ex și ajută la stabilirea relației. și face ca oamenii să fie fericiți în relația lor. i-am explicat situatia mea si apoi caut ajutor, dar spre cea mai mare surpriza mea mi-a spus ca ma va ajuta cu cazul meu si aici sarbator acum pentru ca sotul meu sa schimbat complet pentru totdeauna. El vrea mereu să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezența mea. Mă bucur foarte mult de căsnicia mea, o mare sărbătoare. Voi continua sa depun marturie pe internet pentru ca Dr.saguru este cu adevarat o adevarata vrajitoare. VĂ RUGĂM SĂ VĂ RUGĂM AJUTAȚI DOCTOR SAGURU ACUM ACUM VIAȚI EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com sau +2349037545183 El este singurul răspuns la problema dvs. și vă face să vă simțiți fericiți în relația voastră.
1 LOVE SPELL
2 CÂȘTIGĂȚI BACK EX
3 FRUCTE DE FEMEI
4 PROMOȚIE SPELL
5 SPELL DE PROTECȚIE
6 SPELL BUSINESS
7 SPELL GOOD JOB
8 LOTTERY SPELL și SPELL CASE.

Anonim spunea...

Zi bună, eu sunt Josef Lewis. Un creditor reputabil, legitim și acreditat. Oferim împrumuturi de orice fel într-un mod foarte rapid și ușor, împrumut personal, împrumut auto, împrumut de acasă, împrumut student, împrumut de afaceri, împrumut Inventor, consolidarea datoriilor. etc

Obțineți aprobarea pentru un împrumut de afaceri sau personal astăzi și obțineți fonduri în aceeași săptămână de aplicare. Aceste împrumuturi personale pot fi aprobate indiferent de creditul dvs. și există o mulțime de clienți fericiți pentru a susține această afirmație. Dar nu veți obține doar împrumutul personal de care aveți nevoie; veți obține cea mai ieftină. Aceasta este promisiunea noastră: garantăm cea mai mică rată pentru toate împrumuturile cu beneficii colaterale gratuite.

Ne străduim să lăsăm o impresie de durată pozitivă depășind așteptările clienților noștri în tot ceea ce fac. Scopul nostru este să vă tratăm cu demnitate și respect, oferind în același timp servicii de cea mai bună calitate în timp util. Nu este necesar un număr de asigurări sociale și nu este necesară verificarea creditului, 100% garantată. Răspundeți imediat folosind detaliile de mai jos dacă sunteți interesat de un împrumut și nu aveți niciun fel de înșelătorie.

Email: progresiveloan@yahoo.com
Apel / WhatsApp: +16626183756
Site web: https://progresivefunding.wordpress.com

Novelty spunea...

Bună ziua doamnelor și domnilor; Ai nevoie de un împrumut rapid în 24 până la 48 de ore? Dacă răspunsul tău este da, te voi sfătui să aplici pentru un împrumut la noi la Novelty Finance.

NOVELTY FINANCE oferă soluții financiare. Oferim tot felul de servicii de împrumut (împrumut personal, împrumut afaceri și multe altele). Oferim, de asemenea, opțiuni flexibile și multiple de împrumut, inclusiv împrumuturi garantate și negarantate, împrumuturi pe termen lung și scurt, care sunt adaptate nevoilor dumneavoastră financiare.

✓ Aprobare ușoară
✓ Durată flexibilă de rambursare 6 - 360 de luni
✓ Foarte convenabil - Puteți aplica pentru un împrumut în locul și timpul convenabil.
✓ Acces imediat la fondurile dvs. după aprobare.
✓ Rata dobânzii subvenționată (3% pe an)
✓ Nu veți fi grăbit să rambursați împrumutul, vi se va acorda timp să începeți rambursarea împrumutului.
✓ Fără taxe ascunse
✓ Veți fi ghidat pe parcursul întregului proces

Cum se aplică:
Aplicarea pentru un împrumut la noi este rapidă și ușoară!
Trimite-ne cererea ta de împrumut prin;
E-mail: noveltyfinances@gmail.com
Sună-ne sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp prin: +447915601531.
Se aplică termenii și condițiile.

Claudia Klein spunea...

Bună ziua și bun venit la Spotcap Global Financial Services, Numele meu este Claudia Klein, sunt creditor și, de asemenea, consultant financiar. Ofer tot felul de servicii de creditare

Ai mare nevoie de consolidare financiară? Ai nevoie de un împrumut pentru diverse scopuri? dacă răspunsul dvs. este da, vă voi sfătui să contactați firma mea prin | spotcapglobalservices@gmail.com | sau trimiteți un mesaj pe WhatsApp prin: +31642117819 | și aveți un împrumut în contul dvs. în 24 de ore, deoarece oferim Servicii excelente de împrumut în întreaga lume.

Oferim tot felul de servicii de împrumut (împrumut personal, împrumut de afaceri și multe altele), oferim atât împrumuturi pe termen lung, cât și pe termen scurt și, de asemenea, puteți împrumuta până la 15 milioane de euro și acordăm împrumuturi la o dobândă mică de 3% pe an. Compania mea vă va ajuta să atingeți o varietate de obiective cu o gamă largă de produse de împrumut.

Recunosc faptul că obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru persoanele care au probleme financiare și au nevoie de soluții pentru aceasta, multor oameni le este atât de dificil să obțină un împrumut de capital de la băncile locale sau alte instituții financiare din cauza rata mare a dobânzii, garanții insuficiente, raportul datorie/venit, scor scăzut de credit sau orice alte motive

Gata cu timpii de așteptare sau vizite stresante la bancă. Serviciul nostru este disponibil 24/7 - puteți obține un împrumut și puteți finaliza tranzacțiile oricând și oriunde aveți nevoie

Oferim servicii de împrumut de clasă mondială 24 de ore. Pentru întrebări / întrebări? - Trimite un e-mail către | spotcapglobalservices@gmail.com | sau trimiteți un mesaj pe WhatsApp prin: +31642117819 | & Primiți un răspuns imediat

Familia, prietenii și colegii tăi nu trebuie să știe că nu dispuneți de numerar, doar scrieți-ne și veți primi un împrumut.

Libertatea ta financiară este în mâinile tale!!