vineri, 10 septembrie 2010

Vlad Plahotniuc: „Cei care mă atacă au păşit pe o cale greşită”


Businessmanul a declarat că a ieşit la rampă ca să răspundă acuzaţiilor care i se aduc, a negat că ar vrea să devină un Berlusconi al Republicii Moldova, a menţionat că în Republica Moldova businessul nu poate exista în afara politicului. Acesta a reafirmat încă o dată poziţia că liderul Partidului Democrat din Moldova, Marian Lupu, are toate calităţile pentru a fi un preşedinte al poporului. Plahotniuc afirmă că în timpul liber îi place să asculte muzica lui Ennio Morricone, actorul său preferat este Robert de Niro, iar scriitorii favoriţi sunt cei din adolescenţă: Jack London, Alexandre Dumas, Antoine François Prévost. 

“Sunt un membru al ghildei oamenilor de afaceri, actualmente sunt preşedinte al Consiliului de Supraveghere al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din Moldova, activez în domeniu de foarte mulţi ani, îmi place să cunosc lucruri noi, oameni noi, să descopăr noi domenii; mă consider deschis în comunicare”, spune despre sine omul de afaceri Vlad Plahotniuc în cadrul unui interviu acordat pentru ultimul număr al revistei “VIP Magazin”.

Acesta a declarat că îi pasă ce gândeşte, dar mai ales ce vorbeşte lumea, menţionând că a avut mereu grijă ca oamenii să rămână cu impresia unei relaţii corecte cu mine. “Ţin la buna mea reputaţie. Din momentul în care cineva atentează la această reputaţie, aducându-mi afronturi, evident că încep să fiu deranjat”, a spus Plahotniuc. “Îmi pare rău pentru cei care mă atacă acum în haită, ei au păşit pe o cale greşită”, a adăugat businessmanul.

“Nu sunt un căpcăun”

Omul de afaceri a spus că a ieşit acum la rampă, pentru că s-a acumulat o masă critică de informaţie, zvonuri şi exagerări. “Am hotărât să pun punct acestor inepţii, să apar în faţa publicului larg, să arăt că sunt un om ca toţi oamenii, nu un căpcăun, cum au vrut unii să mă înfăţişeze, că pot oferi eu însumi informaţia care îi interesează pe jurnalişti, că pot să ies la rampă, dacă situaţia o cere”, susţine Plahotniuc. Omul de afaceri a menţionat însă că nu râvneşte la afirmarea publică.

Întrebat dacă tinde să devină un Silvio Berlusconi al Moldovei, Vlad Plahotniuc a replicat că unor politicieni moldoveni le place să-i imite pe cei de peste hotare. “Nu e stilul meu. Prefer să fiu un original, nu o copie. Sunt ceea ce sunt acum, om de afaceri eficient, am foarte multe idei şi proiecte în desfăşurare, de aceea, astăzi mai mult decât orice mă preocupă domeniul afacerilor, unde mă simt cu adevărat în mediul meu”, a spus Plahotniuc.

Potrivit omului de afaceri, businessul poate exista în afara politicului doar într-un stat care are legi bine elaborate şi funcţionale, care să protejeze oamenii de afaceri şi să stimuleze investiţiile. “Mă îndoiesc că Republica Moldova este un asemenea stat. De aceea, businessul caută căi de a se face auzit de către mediul politic, de a-şi spune păsul, de a propune soluţii, reforme legislative şi de alt ordin. Dialogul dintre mediul de afaceri şi mediul politic trebuie să fie permanent”, consideră acesta.

“Businessul şi morala nu sunt sinonime”

Referindu-se la relaţia dintre morală şi business, omul de afaceri a menţionat că acestea două nu ar avea puncte de contact. “Businessul şi morala nu sunt sinonime, dar n-aş vrea să cred că sunt antonime. Până la urmă, businessul tot oamenii îl fac. Oamenii de afaceri trebuie să ştie să-şi doneze banii în scopuri de caritate, pentru filantropie şi mecenat, dar şi pentru susţinerea diferitelor politici publice. Şi dacă a venit vorba, asta şi facem noi prin Fundaţia „Edelweis”, implementând proiecte la nivel naţional”, afirmă Vlad Plahotniuc.

Solicitat să spună care sunt persoanele care, după părerea lui, ar putea să ocupe funcţii de răspundere în stat, acesta a refuzat, dar a punctat unele din calităţile forte ale unor politicieni. Acesta a ţinut însă să menţioneze o dată în plus faptul că Marian Lupu este un politician cu calităţi de preşedinte al întregului popor. În ce priveşte ceilalţi oameni politici, Plahotniuc i-a calificat în felul următor: Vladimir Voronin – lider de fier, cu un magnetism puternic, Mark Tkaciuk – politician strateg de înaltă marcă, Igor Dodon – profesionist, politician de perspectivă, Vlad Filat – manager politic de succes, Dumitru Diacov – politician foarte abil şi experimentat, Mihai Ghimpu – politician onest şi principial, Dorin Chirtoacă – politician al „noului val” şi Serafim Urechean – politician gospodar.
sursa: jurnal.md 

Un comentariu:

Unknown spunea...

Cum de te mai tine pamîntul, ticălosule. Ai fabricat dosare si ai condamnat oameni nevinovati si mai ai tupeul sa scrii pe blog.